Met de lancering van MijnIT 6.0 zet KEMBIT een grote stap vooruit in gebruiksvriendelijke IT-selfservice. Patrick Kuepers vertelt over de vernieuwingen, de achtergrond van het portaal en hoe klantfeedback centraal stond in het ontwikkelproces.
“De vorige versie deed zijn werk prima, maar voelde toch aan als een magere zeven,” zegt Patrick. “Wij willen naar een negen in beleving! Daarom hebben we MijnIT vanaf de basis opnieuw ontwikkeld, met veel aandacht voor gebruikerservaring en klantwensen.” De nieuwe versie maakt het voor medewerkers nóg makkelijker om onze IT-diensten te gebruiken: sneller, laagdrempeliger en overzichtelijker. De eerste reacties van klanten zijn enthousiast. “Tijdens de demosessies kregen we alleen maar positieve feedback. Het laat zien dat onze visie echt aansluit bij de praktijk.”
MijnIT is het gebruiksvriendelijke portaal van KEMBIT waarmee (eind)gebruikers, ongeacht hun technische kennis, onze diensten kunnen gebruiken en zelf wijzigingen kunnen laten doorvoeren. “In een dynamische wereld moet je snel kunnen reageren. Automatisering en selfservice zijn daarin cruciaal,” legt Patrick uit. Het portaal fungeert als ‘voordeur’ bovenop de bestaande diensten van KEMBIT. “Ons onderliggend beheerssysteem op basis van ITIL werkt heel erg goed, maar is niet altijd klantvriendelijk genoeg. Daarom hebben we een eigen applicatie ontwikkeld, zodat gebruikers intuïtief en transparant hun aanvragen kunnen volgen.”
Het verbeterproces was volgens Patrick sterk co-creatief: “Collega Rick Habets is letterlijk met klanten om de tafel gaan zitten om input op te halen. Daarna hebben we in nauwe samenwerking ontwikkeld, getest en verfijnd.” Die aanpak werpt zijn vruchten af: MijnIT 6.0 biedt nu een laagdrempelig en transparant proces waarin klanten precies zien wat er met hun aanvraag gebeurt. “Hoe beter dit in beeld is, des te duidelijker. Dat werkt voor iedereen prettig. We werken op basis van vertrouwen, en de input van gebruikers was daarin de afgelopen maanden goud waard.”
