Casebeschrijving
Het is er een komen en gaan. Mensen die elkaar weken niet hebben gezien geven elkaar een knuffel. Anderen zijn bepakt en bezakt op zoek naar hun vliegtuig. Schiphol is met 68 miljoen reizigers per jaar de derde grootste luchthaven van Europa. Reizigers hebben bagage. Heel veel bagage. Schiphol biedt haar reizigers de mogelijkheid om hun bagage tijdelijk en veilig te stallen in een van de vele bagagekluizen. Vebego Airport Services beheert deze kluizen in opdracht van Schiphol.
Toen we elkaar leerden kennen…
Toen we Vebego Airport Services leerden kennen had Vebego geen realtime inzicht in de afgifte van haar kluizen. Doordat de rapportage handmatig moest worden opgesteld, werd deze maar 12x per jaar gedaan. Hierdoor mistte een dagelijks inzicht, dat weinig grip gaf op de situatie van dat moment.
Onze oplossing
Aanvullend op deze uitdaging, kon het huidige systeem dat de afgifte en vrijstelling van de kluizen regelt weinig belasting aan. “Daardoor moesten we creatief zijn” zegt Mark Filippo die vanuit KEMBIT bij de ontwikkeling betrokken was. “Vebego wilde dagelijks inzicht, maar zonder dat dit hun huidige processen negatief zou beïnvloeden.” De oplossing was simpel, maar effectief.